En lön senare.....

Löningsdag. The paycheck has kommit... Skulder och räkningar betalas omgående och sen en shopping-dag i Ulricehamn. (Tog exakt 35 min)
En bok, deoderant, påfyllning till mobilen och nytt koppel till hunden senare och man är är nere på existensminimum.

Njure, någon? Finfin, endast använd en gång.


Det är vid dessa tillfällen man börjar sortera bland räkningarna. Vilka är viktigast? Vilka KAN man vänta tills februari med att betala? (går att trycka på ångra på internetbank) 

El? Jag kan elda..
Brandskydd? Största chansen att det brinner är när vi inte är hemma och vad hjälper pulversläckaren då?
Tv-licens? Kör som resten av sveriges befolkning -Nej, tyvärr, jag äger ingen tv! (Simsons på högsta volym i bakrunden)

Sen kör man fult. "Glömmer" skulder till vänner och familj. Kör stenhårt på att man redan har betalat den, kompisen är gniden och man själv är missförstådd. (alltså, inte jag.. syftar mer på att man kan..)

Vem i all världen påstod att lycka ej kan köpas? Säkert av någon rik jävel som aldrig har tiggt om femmor till cigaretter. Tro fan att man är lycklig om man vet att man kan betala alla skulder, alla räkningar, alla lån och fortfarande har kvar så att man kan leva.

Jag skulle ha blivigt politiker..





Power To The People





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0