Hemläxa

Äntligen har jag listat ut de gyllene reglerna för att köra bil!
Jag vill tacka alla de som hjälpt mig igenom detta:

Mamma
Pappa
Svarre
Mattias
Tobias
Öberg
Mia


Tack!

Och till alla er därute som kämpar med detta ska nu få dessa lärorika råd:

1: Man får köra på gult

2: Rött är bara ett förslag

3: Höger-regeln är för nybörjare, veteraner gasar

4: Kör FORT SOM FAN över övergångställena

5: Tuta som en dåre på ICA-parkeringen när kärringen i bilen framför blockerar DIN parkering

6: Även de andra bilarna har bromsar

7: Parkering ÄR tillåtet överallt sålänge man står inom tio meter ifrån bilen

8: Testkör rondellerna, är de hala återvänder man för att göra en stående sladd genom dom

9: Silvertejp är en universal-lösning

10: Vänta ALLTID till sista sekunden med att bromsa enbart för att de framför ska förstå att du är irriterad över deras idiotiska snigelfart, 90km/h är en rekomendation, inte ett måste!






Fuck The Law






Kommentarer
Postat av: bella

Det låter som att du har fått allting rätt.

En sak till bara; bromsa alltid i kurvor när det är snö/halt ute. Chansen att åka av vägen blir sååå mycket mindre då :P



och btw, ju mer svordomar du använder när du kör; desto bättre förare är du :P

2010-01-20 @ 09:32:35
URL: http://zekes-life.blogspot.com
Postat av: Miss Universum

haha, jag har lärt dej allt jag kan. =)

2010-01-20 @ 19:22:00
URL: http://marypinkmary.blogg.se/
Postat av: Butch

Eftersom jag aldrig lärt dig något ska du få ett till tips;

När det är bra väglag och du ska göra en högersväng så sakta ner såpass att du nästan kan gå ut och vända bilen. Alternativt att du knappt bromsar innan du ska svänga.

Blinkers är dessutom överskattat. ;)

2010-01-20 @ 23:11:23
Postat av: bella

... (fortsättning på butch's kommentar)

speciellt i rondeller!

2010-01-21 @ 19:23:17
URL: http://zekes-life.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0