Äntligen Fredag?

06.00- Klockan ringer första gången. Med grusdränkta ögon försöker man lokalisera vart man är (vilket i sig är fasinerande då man inte har varit utanför lägenheten på över ett halvår i brist på både tid och pengar) 

06.30- Klockan ringer för andra gången (vissa behöver flera larm..) och försöker resa sig ur sängen i vetskap om att hund-vakten kommer att anlända om bara någon minut (vilket består av ens syster då man återigen är torr på cash)

06.31- Systern anländer, säger hej, lägger sig i samma säng (den är faktiskt stor), kelar med hunden och somnar.

08.10- Vaknar med ett ryck och kollar av tiden, inser att man har försovit sig. Jäktar (hasar) till köket och kokar kaffe samtidigt som man svär över alla man känner som med stor säkerhet är ansvariga för att man är så trött.

09.00- Anländer efter en 20 minuters gångväg till jobbet med is-bitar i håret och snor på jackan.

10.00- Vi öppnar butiken.

12.00- Bryter två naglar (mhmm)

12.10- Ramlar på lagret (möbel-lager med fyra meter höga hyllor) och slår i huvudet på hyllkanten. Svär på alla (två) språk jag kan och sparkar en oskyldig kartong med stolsdynor på vägen ut till butiken igen.

12.30- In på lagret för att pressa lite tomma lådor, snubblar över en gardin-stång som ramlat ner, slår axeln mot en stål-pelare (vid detta tillfälle börjar tålamodet ta slut) och svär friskt över alla mina medarbetare som enligt mig, just då, inte kan plocka undan efter sig!

13.15- Spenderar dyrbar tid med att leta upp, sortera och föra över 1200 skyltar som måste skrivas ut innan jag går för dagen vilket självklart leder till att datorn hänger sig och vill INTE skriva ut mina 1200 skyltar.

14.19- Skiter fullt i allt vad ansvar heter, jag skyller allt på praktikanten, går mot kontoret för att byta om då jag vet att två väninnor står och trampar snö utanför i väntan på att ta följe med mig hem (svagt ögonblick av hurtighet)

15.00 (ISH)- Hemma!! Möts av en glad hund och leende pojkvän, muttrar hej och sätter mig framför tv:n där jag spenderar tiden med att titta på spök-viskaren, top model och famely guy tills dess en vän påpekar att hon vill att jag lägger ut ett nytt inlägg på bloggen..

Nu är det kanske så att ni vackra människor därute skiter fullständigt i hur min dag har sett ut men se det så här: Detta kan bli erat liv! Spännande, eller hur?





                                     Stay in school





Kommentarer
Postat av: ida

se där ja cissi, det går framåt.. ja kanske inte ditt liv, men bloggen ;)

2010-01-15 @ 18:44:23
URL: http://halsorummet.blogg.se/
Postat av: Maria Flodin

Hahaha...vilken rolig läsning.

Fortsätter du skriva så här så kommer du bli en kändis-bloggare som får va med i let's dance, singing bee o allt vad det heter :)

Ha're Mia

2010-01-15 @ 18:50:42
Postat av: Butch

Och denna kändisbloggare är min Buuuuuuuutch!!!! stalka du kommer never ever bli av med mig nu! Men jag vet att du gillar det, innerst inne...

druckit alldeles för mycket kaffe och borde plugga matte men sitter istället och jollrar och skrattar för mig själv Yesss... Vi mår bra!

<3

2010-01-15 @ 19:23:33
Postat av: Miss Universum

haha, din stackare. =) sicken jobbig dag du har haft, kom hit till örebro så ska jag ta hand om dej. =P

2010-01-15 @ 20:11:53
URL: http://marypinkmary.blogg.se/
Postat av: Jessi!

Hej kära svägerska!!!

Låter som om du börjar få kläm på livet! Det är bara att bita ihop och le, när det kör ihop sig så tänk LUGN det ordnar sig!!!! Puss & Kram ha en skön helg!

2010-01-15 @ 20:21:51
Postat av: Vicke

MANNEN! Jag förväntar mig uppdateringar MINST 5 gånger om dagen! Så kom igen..fort ska det gå! ;)



Leka någon dag? Du, jag och zelda? Mhmm.. :)

2010-01-16 @ 23:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0